Ghid de anulare a amenzilor radar
Sava Sassu, 5 Iulie 2009
28 de comentarii | 5525 de vizualizari

Te-a oprit radarul pe motiv ca goneai automobilul cu viteza peste limita legala? Ai primit o amenda usturatoare si puncte de penalizare? Sau poate chiar ti s-a ridicat permisul pe motiv ca ai depasit cu peste 50 km/h  limita legala in localitate? Q Magazine va prezinta, in exclusivitate, un ghid de anulare a amenzilor radar!

Bookmark and Share

Nu e niciun motiv real de ingrijorare pentru ca, de cele mai multe ori, agentii rutieri abuzeaza de aparatul radar, iar multi nu stiu sau nu vor sa completeze un proces verbal de contraventie, dupa cum cere legea. Asa ca amenda poate fi lesne anulata, iar permisul ridicat pentru trei luni poate fi recuperat in doar cateva zile. Cum anume? Aflati in continuare, gratie unei ample investigatii facute de reporterii nostri atat asupra fenomenului in sine, cat si a practicii judiciare in domeniu.

Filozofia agentului rutier

Primul lucru pe care trebuie sa-l stiti despre agentii rutieri este ca ei nu sunt interesati decat sa-si faca planul la amenzi, pentru a se remarca profesional. Nimeni in interiorul Politiei Romane nu va recunoaste ca de acest lucru depinde intr-o masura cariera unui politist rutier, ori ca exista sisteme de recompensare pentru agentii cei mai zelosi. De aceea, agentii rutieri nu pun accent pe preventie, ci se comporta ca niste „pandari", care se bucura ca niste copii atunci cand te-au prins cu radarul. Nu-i intereseaza niciodata de ce ai depasit un tractor care abia se tara cu 20 - 30 km/h, blocand soseaua si formand coloana in spate, te vor amenda pe loc daca te inregistreaza ca ai depasit cu 61 de km/h. Fara sa le pese de ideea de fluenta a circulatiei si ca n-ai pus pe nimeni in pericol.

Pe de alta parte, agentul rutier este un mic birocrat satul sa completeze  procese-verbale de contraventie. Este superficial si face greseli impardonabile in majoritatea cazurilor, care ar genera anularea „de pe scaun" a muncii lor. Cei care opereaza aparatele radar nu respecta intotdeauna instructiunile de folosire, ba chiar le „mesteresc", ceea ce a facut sa duca si la surprinderea unor viteze vadit imposibile, de 500 km/h, dar care nu i-a impiedicat sa taie amenda. Multi agenti nu au completat niciodata un proces-verbal corect, pentru ca nu li s-a cerut niciodata performanta la acest capitol. Chiar daca realizeaza ca greseste, agentul nu se impacienteaza ca un act intocmit de el ar putea fi anulat de instanta. O data pentru ca nu raspunde de niciun fel. A doua oara pentru ca putini sunt soferii care ajung sa conteste in instanta un proces-verbal de contraventie, si mai putini fiind cei care reusesc sa-l anuleze. Pentru ca hatisurile legislatiei rutiere nu sunt la indemana oricui, iar soferii prefera sa plateasca cateva milioane decat sa umble cateva luni prin tribunale. La zecile de amenzi pe care le aplica zilnic, ce-i pasa agentului ca una-doua vor fi anulate!? Asa gandeste agentul rutier, dar tocmai aceasta mentalitate constituie avantajul soferului.

Ce facem cand ne prinde radarul

Niciun motiv de panica. Daca depistezi ca esti luat in vizor, franezi usor, fara sa pui in pericol participantii la trafic. Daca figura n-a tinut si esti tras pe dreapta, dupa ce agentul rutier isi declina identitatea, ceri politicos explicatii asupra motivului opririi. Evident ti se va spune ca ai depasit viteza legala si ti se vor cere actele. Pe care e recomandabil sa le prezinti, chiar daca agentul iti da de inteles ca vrea sa-ti retina permisul. Se va completa apoi procesul-verbal si ti se va cere sa mentionezi ce obiectiuni ai cu privire la contraventia constatata si amenda aplicata. Este o obligatie a agentului rutier sa te informeze ca ai dreptul sa faci mentiuni, altminteri procesul-verbal este nul. Exista si posibilitatea refuzului din partea soferului, caz in care agentul trebuie sa gaseasca imediat un martor care sa ateste acest refuz, altminteri e iar motiv de nulitate. Daca nu exista niciun martor in preajma (care nu poate fi un coleg politist), esti ca si scapat.

Obiectiuni la cinemometru

Marea dilema e insa ce trecem la capitolul obiectiuni. Ca n-am circulat cu viteza pretinsa de agent nu e un motiv suficient, care sa tina in instanta, chiar daca acesta este adevarul. Aici incepe balciul! Conform legii, agentul rutier nu e obligat sa va arate pe aparatul radar filmul cu viteza inregistrata. Este insa obligat sa mentioneze in procesul-verbal, la rubrica descrierii faptei, marca, tipul, seria si numarul aparatului radar folosit (cinemometrul-radar).

Aceasta obligatie este data de art. 109 din OUG nr. 195/2002 Republicata. In practica, de multe ori agentul nu face mentiunea sau daca o face, spune doar atat: „a fost inregistrat de aparatul radar omologat si verificat metrologic", ceea ce constituie o grava omisiune, intrucat daca nu se mentioneaza marca, tipul seria si numarul aparatului radar, acesta nu poate fi contestat in instanta - loc unde se poate solicita administrarea probei cu buletinele de omologare si verificare metrologica. Inexistenta mentiunilor complete cu privire la aparatul radar folosit este caz de nulitate absoluta, iar instantele de judecata tin cont de acest lucru.

Legat de acest aspect e bine sa cunoasteti si Norma de Metrologie Legala NML 021-05 din 23.11.2005 (publicata in Monitorul Oficial nr. 1.102 bis din 07.12.2005), care prevede la art. 4.3: „Cinemometrele vor putea fi utilizate legal numai daca au fost verificate metrologic, au fost marcate si sigilate si sunt insotite de buletinul de verificare metrologica in termen de valabilitate". In instanta puteti solicita aceasta proba, caz in care veti constata ca Politia va ridica din umeri, nu va putea convinge judecatorul ce aparat a folosit, si se va ajunge la anularea procesului-verbal.

Revenind la obligatia agentului rutier de a completa datele despre aparat, veti constata ca atunci cand se prezinta cu procesul-verbal completat pentru a va cere sa faceti obiectiuni, el deja a scris rubrica cu descrierea faptei, in care a omis referirile la aparat. Recomandarea: mentionati in procesul-verbal ca nu vi s-au prezentat dovezile legale pentru cinemometrul-radar. Sau nu obiectati nimic despre acest lucru, va fi atuul dvs. pe care il veti fructifica in instanta.

Agentul substituit

Cea mai grava greseala pe care o comit agentii rutieri este ca cel care te opreste si iti aplica amenda nu este si acelasi care te inregistreaza cu radarul.

Articolul 21 al Legii nr. 2/2001, privind regimul juridic al contraventiilor, prevede ca: „In cazul in care prin actul normativ de stabilire si sanctionare a contraventiilor nu se prevede altfel, agentul constatator, prin procesul-verbal de constatare, aplica si sanctiunea".

Din interpretarea acestui text de lege, reiese obligatia pentru agentul constatator (operatorul radar) de a fi acelasi care aplica si sanctiunea, prin proces-verbal. In practica, agentul care te trage pe dreapta si completeaza procesul-verbal, nu a constatat nimic, ci doar i s-a comunicat prin statia-radio o presupusa viteza de catre un coleg care opera un radar undeva in urma. Procedura e profund ilegala. Norma de Metrologie Legala nr. 021-05 stipuleaza la articolul 4.2. ca „Masurarile si inregistrarile care constituie probe pentru aplicarea prevederilor legislatiei rutiere in vigoare, trebuie sa fie efectuate numai de catre operatori calificati", precum si la articolul 4.4: „Masurarile efectuate cu ajutorul cinemometrelor nu pot constitui probe pentru aplicarea legislatiei rutiere, daca nu sunt respectate cerintele art. 4.1...4.3". 

Substituirea agentilor reprezinta prin urmare un caz de nulitate absoluta a procesului-verbal. O data pentru ca cel care a constatat contraventia ia de bun ce zice un coleg, si a doua oara pentru ca nu are calitatea de „operator radar". In concluzie, puteti mentiona aceste aspecte in procesul-verbal.

Plangerea la instanta

Vi s-a inmanat procesul-verbal, in care scrie ca puteti sa faceti plangere impotriva lui, in termen de 15 zile, la judecatoria de pe raza localitatii unde s-a comis fapta contraventionala. Chiar daca nu locuiti in zona, ci ati fost amendat undeva in tara, nu trebuie sa bateti drumurile. Redactati plangerea in care mentionati datele dvs. de identitate si in care cereti anularea procesului-verbal cu seria si numarul... pe motiv ca retine o fapta neadevarata. Si atat. Nu dati niciun fel de detalii referitoare la incalcarile legii facute de agentul rutier. Mentionati insa in plangere, mare si citet, ca solicitati sa vi se comunice toate inscrisurile depuse ca probe in dosar de catre Inspectoratul de Politie care va fi partea dvs. adversa in proces. Trimiteti plangerea, insotita de o copie a procesului-verbal atacat, prin Posta (recomandata cu confirmare de primire). Si asteptati sa fiti citat. Daca Politia nu depune nimic, procesul-verbal se va anula, iar sentinta va va fi comunicata. Daca va depune acte, le veti primi prin posta, acasa. In caz ca vi s-a ridicat permisul, veti avea putin de alergat pentru recuperarea lui. Dar merita decat sa stati fara el trei luni. Depuneti plangerea personal la judecatorie si luati un certificat de grefa cu mentiunea ca ati contestat procesul-verbal seria si numarul... Cu certificatul va prezentati la Inspectoratul Judetean sau cel din Bucuresti, de unde va ridicati permisul, in posesia caruia veti ramane cel putin pana cand procesul se va finaliza definitiv.

Ce probe depune politia

In cazul in care Politia prezinta probe, aceasta va depune, de regula, o fotografie sau cateva cu autoturismul inregistrat, avand in partea de jos trecute datele tehnice retinute de radar. Aici apar minunile. Daca veti constata ca numarul de inmatriculare nu se poate citi, ati scapat!  Norma de Metrologie Legala nr. 021-05 prevede la articolul 3.5.1: „Inregistrarile efectuate trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele: data si ora la care a fost efectuata masurarea; valoarea vitezei masurate; sensul de deplasare a autovehiculului; faptul ca a fost efectuata autotestarea (conform 3.2.6.); imaginea autovehiculului, din care sa poata fi pus in evidenta numarul de inmatriculare al acestuia". Unele fotografii au inaintea cifrei de viteza trecuta litera „T", despre care surse avizate din Politie sustin ca reprezinta „Test", adica aparatul isi facea autotestarea. Pentru a combate acest lucru, puteti cere in instanta sa se prezinte manualul cinemometrului-radar utilizat, pentru a se demonstra semnificatia reala a literei.

O alta minune, frecvent intalnita, o reprezinta aparitia in imaginile depuse de Politie a mai multor autovehicule. Daca va aflati in situatia aceasta, ati castigat, deoarece Norma de Metrologie Legala prevede la articolul  4.4: „Masurarile efectuate cu ajutorul cinemometrelor nu pot constitui probe pentru aplicarea legislatiei rutiere daca nu sunt respectate cerintele 4.1. ... 4.3. din prezenta norma, precum si in urmatoarele cazuri: daca masurarile au fost efectuate in conditii de ceata, ploaie, ninsoare sau furtuna; daca cinemometrul este destinat numai utilizarii in regim stationar, iar masurarile au fost efectuate cu cinemometrul in miscare; daca, in momentul masurarii, in raza de masurare a aparatului se deplaseaza simultan mai multe autovehicule, iar autovehiculul vizat nu poate fi pus clar in evidenta." Orice dubiu cu privire la conditiile mai sus enumerate va fi in favoarea dvs., intrucat, e important de stiut ca un proces contraventional se judeca in privinta probelor potrivit normelor de drept penale. Este stabilit de CEDO de la Strasbourg in mai multe cauze („Anghel contra Romaniei" - 2007 si „Ozturk contra Germaniei" - 1984). Adica beneficiind de prezumtia de nevinovatie si de principiul „in dubio pro reo" - orice dubiu se interpreteaza in favoarea acuzatului.

Sanse mari de reusita

In functie de probele depuse de Politie, va puteti construi strategia de aparare. Puteti cere instantei sa solicite Politiei sa prezinte toate probele, de la inregistrarea video si pana la actele despre aparatele radar si cursurile de operatori radar urmate de agenti, inclusiv dovezi daca radarul era omologat pentru inregistrari din mers sau in regim stationar. Cum fiecare caz are particularitatile lui, sansele de castig tin de istetimea fiecaruia si de aprofundarea legii. Daca nu vi s-a dat castig de cauza la judecatorie, nu va impacientati, aveti drept de recurs la instanta superioara in grad - tribunalul. Deci mai aveti o sansa. Important este ca aceste procese nu costa nimic, nu sunteti obligat sa va prezentati la judecata, dar va dau dreptul sa cereti cheltuieli de judecata, in caz ca ati angajat un avocat sau ati efectuat deplasari, cazuri in care trebuie sa depuneti la dosar copii dupa chitante.

Conform statisticilor pe ultimii ani, doar 1,5 - 2% din procesele-verbale de contraventie emise ajung sa fie contestate in instanta. Peste o treime sunt castigate de catre soferi, fapt ce demonstreaza ca Politia are serioase probleme atunci cand i se cere sa faca dovada legalitatii sanctiunilor aplicate.
Comentarii ( 28 )
piedone 7/7/2009 5:31:58 PM
e adevarat,nici pe instiintarile pe care ti le trimit prin posta,nu este mentionat tipul aparatului radar,nici serie,nici nimic.
vali 7/7/2009 8:22:19 PM
voi santeti niste rame care va ganditi cum sa scapati de amenda in loc sa circuli cu viteza legala,mai q-magazine,poti sa iti dai fic ca oricum nu te citeste nimeni si oameni buni ,mai bine circuli corect decat sa te gandesti cum poti pacali sau contesta o proba video.
cata 7/7/2009 9:10:17 PM
vali imi cer scuze dar tu esti mai prost decat prevede legea .
florin tm 7/7/2009 10:09:54 PM
mai vali,cred ca esti un dobitoc congenital,numai prin ce ai scris reflecta faptul ca esti un retardat.sincer cred ca esti un militian frustrat,rusine ma zdreant-o,tu nu vezi in ce tara traim.........
marius 7/7/2009 10:57:32 PM
Vali dute baiatule si continua studiile. se vede ca esti militian. numai la spagi va e gandul. halal protectia cetatenilor. hahalere ce sunteti!!!
simi 7/8/2009 8:57:16 AM
Bv Vali! asa e, din cauza astora care circula ilegal cu viteza mor sute de oameni nevinovati!
qvantic 7/21/2009 3:45:47 AM
Citeva greseli gramaticale, harababura in exprimare...frate...asta e gabor 99%...1% Gigi Becali:)
topitop 10/9/2009 9:40:03 AM
Bai Vali, bai. Fii atent aici: eu circul de 10 ani cat de corect se poate circula in conditiile din Romania, adica respect viteza legala, acord prioritate de cate ori este cazul - ba chiar sunt si baiat finut si mai acord prioritate si cand observ ca e traficul blocat in zona - opresc si/sau ma asigur la trecerile la nivel cu calea ferata, indiferent daca sunt sau nu prevazute cu bariera si/sau semnale luminoase etc. Cu toate acestea, anul trecut, circuland pe o varianta ocolitoare a orasului M-Ciuc unde am de traversat 2 cai ferate, una industriala si una curenta, dupa ce am oprit si m-am asigurat la calea refata industriala, la 200 m mai incolo ma opreste politistul si zice ca nu am oprit. I-am cerut sa imi arate inregistrarea si a refuzat, i-am zis ca oricum - presupunand ca nu as fi oprit - este o cale ferata industriala, care nu ma obliga sa opresc, iar indicatorul stop este neidentificabil, fiind complet ruginit si indoit in jurul stalpului, iar cel de pe partea opusa lipseste cu desavarsire... pai tu crezi ca am avut cu cine sta de vorba? Sunt niste nesimtiti si trebuie contestati de cate ori ne dau posibilitatea. A ajuns politaiul cu 8 clase + 4 la seral sa ne judece si sa ne aplice si pedeapsa, pe baza cunostintelor sale in domeniu, fara sa aiba nicio pregatire juridica. Prin umrare, avem si noi dreptul sa contestam "hotararile" sale. Bo_le!
ilie 11/20/2009 1:29:12 PM
circula tu cu viteza legala
sho 7/7/2009 9:55:39 PM
vali scuzama dar vad ca esti chiar comunist ...........tu chiar nu vezi ce se intimpla in politia romaneasca ca numai dupa spaji si japca umbla....sau tu esti un pensionar fost securist care nici macar nu stie cum arata un permis de conducere?
horax 7/8/2009 12:32:09 PM
VALI !!!!TU NU AI NIKI UN PRINCIPIU...IEI DE BUN CE ZBOARA...LEGILE SE RESPECTA, IAR REACTIA TA DENOTA CA ESTI INCULT.cu un asa raspuns esti o rusine pt. m.a.i !!!!...iar tu SIMI INVATA DIFERENTA INTRE LEGAL SI ILEGAL LA GENERAL NU LA "CALEA INCUGSTA" PE CARE O VEZI NUMAI TU:).!!!!
val pe val 7/8/2009 12:45:54 PM
va luati de vali ca ce... ca nu circulati voi cu viteza legala sau nu respectati legislatia... intr`adevar modul lui de a pune problema nu a fost chiar frumos.. nu trebuie sa fii fost securist, militian sau mai stiu eu ce ca sa-ti dai seama ca atunci cand te-ai urcat la volan, nu ai numai viata ta "in maini" ci si a celorlalti participanti la trafic.. politistul nu te opreste ca asa i s-a nazarit lui ci ca ai gresit cu ceva (99%).. greseli se fac peste tot.. si-n politie, si la o societate comerciala si peste tot.. daca vrei sa cauti nod in papura gasesti oriunde. numai bine si`aveti grija de voi!
Gabriel 7/8/2009 4:37:00 PM
dar de ce nu completeaza procesul verbal corect? si de ce nu prezinta toate probele? si de ce nu au aparatele verificate metrologic? si de ce nu respecta legea privind operatorul radar? adica la o incalcare a legislatiei din partea soferului, 5 ale politiei?
maximus 7/11/2009 12:16:53 AM
Intradevar multe sunt erorile din legislatia romaneasca si interpretabila de altfel.....Dar stimabile redactor al articolului al carui nume lipseste cu desavarsire la finalul acestuia si care nu indrazneste sa isi insuseasca cu mandrie acest articol, probabil si el constient de prostiile pe care le scrie, la asa zisul intre ghilimele "capitol" agentul substiut, ai mentionat o anume Lege Nr.2 /2001 privind regimul juridic al contraventiilor, daca ai fi fost putin mai edificat in privinta aceasta si nu ai fi cautat doar pe google niste chestii care mai apoi sa le pui "cap la coada" intr-un articol cu care ai fi dorit sa bulversezi opinia publica cu descoperirile tale, e vorba despre Ordonanta Nr.2 /2001 privind regimul juridic al contraventilor. Iar pentru ceilalati conducatori auto care se cred neindreptatiti as vrea sa le spun ca atunci cand intra intr-un oras, sau cand trec pe langa un indicator care limiteaza viteza conform regulamentului au obligatia sa se conformeze si sa nu se mai planga ca stau politistii la panda.... Ei nu trebuie sa porneasca cu conceptia ca incetinesc doar ca este radar, trebuie sa incetinesc pentru ca intru in localitate, sau trebuie sa incetinesc pentru ca asa imi sugereaza un anumit indicator tot pentru buna desfasurare a traficului si spre binele meu daca nu vreau sa se intample ceva...
topitop 10/9/2009 10:01:17 AM
Absolut de acord cu respectarea legii. Pe de alta parte, am traversat zeci de localitati din Romania la care lipseau indicatoarele de inceput de localitate, sau unde indicatoarele prevazute prin regulament sunt inlocuite cu tot felul de panouri colorate in toate felurile care iti "vestesc" prezenta unei localitati, dar a caror forma nu este conforma cu cea specificata de legislatie, sau unde la intrarea in localitatea este un limitator de 70 km/h si la iesire iti anuleaza limitarea la 50 km/h, sau unde inidicatoarele - fie de delimitare a localitatii, fie de limitare a vitezei - sunt foarte bine ascunse in coroanele copacilor de pe marginea drumului, sau unde exista o portiune dreapta de 2-3 km cu vizibilitate perfecta, de obice in panta cu inclinatie mare, ca sa poata fi incetinita drastic circulatia din cauza autocamioanelor, dar marcata cu o linie continua pentru ca domnul agent de politie sa fie in drept atunci cand te amendeaza păentru ca ai depasiti un camion ROMAN de 25 ani ce circula cu 15 km/h si poate fi folosit numai bine pentru afumat carnati si toba (dar care a trecut verificarea ITP prin nu-stiu-ce minune) si multe astfel de situatii care, in loc sa-l lase pe soferul bine intentionat sa fie atent la situatiile de trafic, il obliga sa conduca sub un stres permanent tocmai din cauza lipsei respect si profesionalism a politistilor. Eu nu am o problema cu cel care goneste cu 120 km/h in afara localitatii, cand este singur pe drum, eu am o problema cu cel care intra in depasire atunci cand are trafic din sens opus, de exemplu, sau cand intra in depasirea mea dupa ce "s-a asigurat" ca si eu am semnalizat intentia de depasire si am inceput manevra, doar ca el are masina mai puternica si apoi, nu se poate dovedi cine a inceput primul manevra... si pot continua cu astfel de exemple pina maine. Problema mea cu politistii rutieri este ca sunt platiti de mine ca sa previna evenimentele rutiere si sa asigure fluenta circulatiei, dar in loc sa deblocheze o intersectie din oras la ora de varf, pe ei ii gasesti cu radarul plantat la iesirea din oras. Acestea fiind spuse, va doresc calatorii sigure pe drumurile noastre si nu numai!
mircea 7/12/2009 12:48:11 AM
e foarte bun articolul, chiar excepțional, eu insumi, cu toate ca-s avocat, nu stiam chiar toate smecheriile. regulile pot fi încălcate, dacă împrejurările îți permit, și dacă nu are nimeni de suferit. cât despre șpagă, mare parte din vină o poartă cei care oferă șpaga, pe motiv că e grea cartea. e bine sa știi toate lucrurile astea, dar mai bine e să încerci să respecți regulile de circulație, nu de alta, dar viața e foarte frumoasă dacă e ... sănătoasă!
Florin 7/20/2009 4:22:10 PM
Am si eu o dilema. Am fost oprit de politie pt ca circulam cu 83 km/h in localitate, si nu am semnat procesul verbal. L-am primit prin posta cateva zile mai tarziu, prin recomandata, pe care nu am ridicat-o de la posta. Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor actualizata la data de 27.04.2007, Art 14. - (1) Executarea sanctiunii amenzii contraventionale se prescrie daca procesul-verbal de constatare a contraventiei nu a fost comunicat contravenientului in termen de o luna de la data aplicarii sanctiunii. Sa inteleg ca eu daca in termen de o luna nu primesc acel proces verbal, si nu semnez pt el, am scapat de amenda?
Andrei 7/21/2009 12:07:30 PM
Eu nu stiu ce sa zic in legatura cu acest anunt....Mi se pare ca e plauzibil,e interesant,dar legile sunt facute sa fie incalcate,si asa cum si cei de sus incalca regulile normal ca si noi oamenii impli facem la fel....asta e tara in care traim si mai trebuie sa treaca inca 50 de ani sa fim o tara civilizata....si daca acolo sus nu se iau masuri, noi nu avem ce face,si plus de asta ca tinerilor care au parinti plini cu bani le convine situatia si ei merg pe aceeasi premisa....nici ei nu au de gand sa schimbe tara asta....asa ca fiecare e pe cont propriu.. Va doresc o zi cat mai buna si atata timp cat primim procese verbale si ne judeca altii care ,poate, fac greseli mai mari...eu zic ca merita sa face tot posibilu ca sa anulam o amenda..BAFTA
anonim 7/21/2009 5:28:28 PM
Vali cred ca tu esti un agent frustrat ca trebuie sa stai in frig si sa dirijezi circulatia [sarcasm] cand de fapt tu stii ca ai fost menit pentru ceva mult mai maret. [/sarcasm]
skroth 7/25/2009 7:40:23 PM
ce aveti cu vali=)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Miki 7/30/2009 2:19:31 PM
Vali,Simi si mai stiu eu care au de comentat la articolul asta.vreu sa va intreb ceva: vi se pare corect ca de cand s-au dotat mai toti soferii cu detectoare radar toti politistii siau montat butoane ptr oprirea antenei radar si le dau drumu doar cnd vad ca vii mai tare ca sa te prinda si tu sa nu ai timp sa franezi ca nu bipaie detectorul din timp??stiu lucru asta ptr ca la cj sefii de la rutiera au interzis chestia asta. E adevarat sunt multi nebuni care calca aceleratia pana ajung in radiator dar sa fim seriosi accidente sunt peste tot in lumea asta.in germania pe autostrada mergi cat te tine daca nu este zona cu restrictie se intampla accidente si cu 10 masini sau mai multe dar nu se pun restrictii si politia nu sta la panda ca la noi.Pe mine m-a prins inainte de Sibiu venind de la Valcea aveam 99kmh in afara localitatii dar pe acolo este o restricite de 70 care am uitat de ea si nu am observat tabla din cauza ca depaseam un TIR.M-au oprit si cnd leam zis ca nu semnez au inceput ca rovinieta ca aia si aia.in septembrie am termen de judecata.nu era mare amenda dar ma deranjat faptul ca vb cu agentul care ma oprit a recunoscut ca au ascuns masina sa nu o vezi si pe langa asta detectorul meu nici nu a bipait macar o data.Pai la astfel de gainarii sa nu te enervezi si sa incerci sa anuleti PV-ul?Daca as sti ca se duc banii astia undeva unde sa ne foloseasca la toti jur ca as plati cu drag amenda dar atata timp cat umblam pe gropi si araturi si autostrazile sunt doar un vis frumos, nu le dau nimic.ajunge hotia cu rovinieta.
rz 9/2/2009 3:43:30 PM
nu sunt de acord cu aceste articole in care te invata cum sa scapi de lege. poate ca e adevarat ca legea nu se aplica 100% corect, dar macar noi sa fim civilizati si sa ne recunoastem vina si sa suportam consecintele faptelor noastre. Si sa recunoastem, nu e vorba de depasit limita legala cu 10-20 km/h si sa te apuci sa contesti o amenda, ci la peste 50km/h peste aceasta limita cand iti ridica si carnetul. Asa ca de ce sa inveti tot poporul cum sa-si ia permisul inapoi? Mai bine sa circule cu metroul si data viitoare o sa se uite de 2 ori la acul vitozometrului. Ce credeti cei care-si capata carnetul inapoi or sa mearga mai atenti? sau ori sa apese acceleratia mai tare stiind deja procedura de recuperare al permisului suspendat? Cate vieti vor fi pierdute din cauza articolului acesta? Si ce e mai trist e ca in accidente nu mor doar cei vinovati. Si dupa ce ca politiia e corupta, si abia de dau si ei cateva amenzi, noi ii incurajam la spaga: soferul oricum ramane cu carnetul, de ce sa nu ia si el ceva pentru deranjul de a-l opri? Razvratirea fata de sistem se poate face si altfel, nu doar in modul propus de autorul si editorul acestui articol. Se poate face prin integritate, prin civilizatie, prin moralitate si responsabilitate. Si sunt sofer, si am luat amenzi pe care le-am platit, si puncte si tot.
topitop 10/9/2009 10:53:36 AM
Draga rz! Tu intrebi asa: "Cate vieti vor fi pierdute din cauza articolului acesta?" Tu ai habar cate viti se pierd anual din cauza accidentelor rutiere? Sunt cu MIILE! Si asta din cauza ca politia nu isi face treaba! Daca ar fi profesionisti si si-ar face treaba asa cum ar trebui, atunci i-ar umari in primul rand pe cei care fac tampenii pe drum si ne pericliteaza tuturor viata. Daca ei au pretentia ca eu sa respect intocmai legea, atunci am si eu aceeasi pretentie de la ei. Diferenta este ca eu nu pot sa le aplic o amenda pentru nerespectarea legii! Prin urmare, daca "organul" e prost, cretin, imbecil si ii curge scuipat din gura (nu-mi apartine expresia) de bou ce este, atunci eu de ce sa nu imi apar drepturile? Oricum sunt prea multi care inchid ochii. Am facut-o si eu, am inghitit in sec si am platit o amenda gratuita pentru ca am fost prea comod... m-a consolat faptul ca era singura amenda in 10 ani de soferie si ca, la modul in care conduc eu, sper ca vor mai trece macar 10 ani pina la urmatoarea. Problema este ca, din cauza incompetentei lor si a practicilor nesimtite, politia ma poate pacali in orice moment, chiar daca eu incerc din rasputeri sa fiu corect si sa respect legea. A auzit cineva in tara asta de evaluarea circumstantelor, de aplicarea unor avertismente pentru abateri care nu periclitau la momentul respectiv siguranta circulatiei? Nu cred. Cred ca 99% din procesele verbale se soldeaza cu amenda, ceea ce pune sub un mare semn de intrebare functia de PREVENIRE a politiei. Ei nu stiu decat sa amendeze in stanga si in dreapta. Si inca o chestie: treaba cu planul ce trebuie realizat este inca de actualitate, chiar daca ei nu o recunosc. Observ ca incep sa devina zelosi prin oras abia spre sfarsitul lunii... atunci se impart amenzi pentru stationare in loc nepermis etc.
ro.managerleague.com 10/2/2009 10:02:51 PM
Daca ramai fara permis, mai ai o sansa la ro.managerleague.com
CONTESTATII.com 1/27/2010 7:55:50 PM
Cu noi scapati de bataia de cap oriunde in Romania oricare v-ar fi cetatenia!
Sorin 2/1/2010 12:46:36 AM
Partea deranjanta a "relatiilor" cu politistii cu radarul o reprezinta situatiile in care isi fac treaba de mantuiala. Un exemplu concret l-am trait eu. In localitatea Simian din judetul MH, mergeam cu masina, la ora 1:30 noaptea cu 62 Km/ora !!!!! Politistii m-au oprit si mi-au dat 2 puncte si amenda. Cand, din sens opus a trecut un camion cu circa 70km/ora am facut remarca:"asta are cel putin 70 la ora" iar politistul, impertinent mi-a raspuns: "cred ca are 80". Si atunci cum sa nu incerci sa-i "fentezi" cum poti?
Titorian Stefan-Gheorghe 2/13/2010 4:48:54 PM
Aveti dreptate.Articolul este bine sustinut de reglementarile in vigoare.Daca ai lncalcat legislstia rutiera,este normal sa suporti consecintele,dar este bine sa iei atitudine atunci cand se face un abuz.Eu am fost oprit pentru depasirea vitezei pe tronsonul Campina -Ploiesti si procesul verbal a fost intocmit de alt agent ,nu de cel care a folosit aparatura radar;nu au fost trecute datele de identificare ale aparatului,etc....Fac parte din cei 1,5-2%.Va multumim pentru articol.As dori,daca se poate,sa iau legatura cu Dl.Sava Sassu,prin telefon,E-maill,sau in alt mod pe care il considera acceptabil.Cu stima,Titorian Stefan
mid17 6/9/2010 4:50:12 PM
Vali, vreau sa te intreb (presupunand ca esti militian si cunosti), care e scopul radarului: sa previna accidentele, sau este generator de "cascaval" pentru militienii hapori? Personal, mi se pare ca varianta a doua se potriveste realitatii. As vrea sa te mai intreb, cum comentezi faptul ca in timp ce ni se cere sa ramanem inzapeziti prin gropile intrerupte de portiunile de drumuri, daca nu platim rovinieta, militienii sunt dotati constant cu radare tot mai scumpe (din fonduri care ajungeau mai bine in construirea sau repararea drumurilor existente).In final, in ceea ce te priveste ca persoana, subscriu la comentariile lui qvantic si cata cu inca o adaugare, TINE MINTE 3 CUVINTE: SUGI PULLA!!!
Spune parerea ta!
Cover Story

Ştiu ce-a făcut Remus Truică… la 40 de ani

" Nu aş fi scris aceste rânduri, dacă nu aş fi citit în alte ziare nişte neadevăruri uimitoare despre un eveniment la ca[...] "
Blogul Florianei Jucan