Turismul romanesc Q Magazine
Actual

Promovarea turistică a României, sub lupa Ministerului de resort

În România, turismul se află în plină dezvoltare. Țara noastră are regiuni turistice, peisaje unice, pădurile din munții Carpați, considerați unul din ultimele teritorii sălbatice din Europa, stațiuni, județe și orașe cu potențial turistic. Cu toate acestea, cele nouă Birouri Naţionale de Promovare Turistică ale României în străinătate, cu sediile în principalele capitale ale lumii, vor fi desființate.

Executivul a decis, zilele trecute, că în Viena, Roma, Berlin, Londra, Madrid, Moscova, New York, Paris și în Varşovia nu vor mai exista birouri de promovare turistică.

 

Motivul din spatele acestei decizii radicale

În urma unui control intern, dublat de un raport al Curţii de Conturi, au fost descoperite nereguli grave în privința modului de funcționare a birourilor de promovare externă și a cheltuirii banilor publici. Ministerul Turismului susține că birourile de promovare externă ale instituției au funcționat pe bugete create artificial, „după bunul plac al reprezentanților din cadrul acestor birouri de promovare, fără a exista un control minimal asupra justeței sumelor avansate drept cheltuieli”, iar suma nejustificată a depășit 500.000 de euro, de-a lungul anilor.

Bugete artificiale ale birourilor turistice externe Q Magazine

Chiriile plătite, tot de statul român, pentru birourile şi locuinţele angajaţilor variază între 1.347 euro și 5.357 euro/lună. Potrivit unui comunicat al Ministerului de resort, „contrar tuturor normelor în vigoare aplicabile misiunilor externe, la nivelul reprezentanțelor externe ale Ministerului Turismului nu a existat un plafon maxim al cheltuielilor pentru chirie, ci a fost doar o condiție referitoare la suprafața admisă, care, conform raportului Curții de Conturi, nici aceasta nu a fost respectată de unii angajați ai acestor birouri”.

 

Cine sunt ambasadorii turismului, cât timp s-au ocupat de promovarea României în lume și ce venituri lunare au încasat

Simion Alb se află în fruntea Biroului de Turism din New York de peste 20 de ani, din 1994, cu un salariu lunar de 3.500 de dolari, fiind cel mai bogat dintre toţi cei nouă reprezentanţi externi al turismului românesc.

Alena Dodon asigură de 16 ani șefia biroului din Moscova și înregistrează  venituri lunare de 3.600 de dolari. Planul pentru promovarea turismului autohton pe meleagurile rusești, în perioada 2016-2017, prevedea 100.000 de turişti din Rusia.

Simion Giurcă este reprezentantul turismului românesc în Austria. Sub conducerea sa, acest birou s-a clasat pe locul 1 dintre cele 38 de birouri naţionale de turism active în Austria. După ce, în 2016, a trimis 200.000 de austrieci în România, Giurcă a fost declarat cetăţean de onoare al Vienei.  Acesta are venituri lunare de 2.700 de euro din partea statului român.

Adina Secară este de 12 ani responsabila biroului din Berlin și are un salariu de 2.000 de euro pe lună .

Mihaela Miheţ, delegată de peste 10 ani la Paris, este plătită cu 2.500 de euro pe lună. Miheț a fost acuzată de incompetenţă de foştii miniştri ai Turismului Elena Udrea şi Maria Grapini, în condiţiile în care avea buget triplu faţă de alte birouri şi activitate zero.

Marcel Anghel, consul al României în China, a fost numit şef al Biroului de Turism din Beinjing în ianuarie 2017.

Izabela Podosu, beneficiara unor venituri lunare de 2.800 de euro pe lună , conduce reprezentanţa turistică a Românei la Roma de aproape un deceniu. Cei mai mulţi turişti străini care se cazează într-un an în România sunt italieni, peste 300.000 în 2014.

Ruxandra Ana, şefa biroului din Varşovia de opt ani, a convins 93.000 de polonezi să viziteze România în 2015.

Răzvan Marc se ocupă de promovarea turismului românesc la  Londra din 2012, având un salariu lunar de 2.100 de euro şi un flux de turişti britanici de circa 100.000 pe an.

 

Și totuși...  României va mai fi promovată ca destinație turistică în lume

Ministerul Turismului își asumă responsabilitatea eficientizării activității la nivelul întregii instituții, și își propune ca promovarea României ca destinație turistică în lume să fie făcută după reguli clare, coerente, conform normelor legale privind reprezentarea țării în plan extern.

Se inchid birourile de promovare tusistică ale României Q Magazine

În urma deciziei de desființare a actualelor birouri de promovare a României în străinătate, angajații acestora vor fi rechemați de la posturi, în următoarele 90 de zile, și vor avea statutul de angajați ai Ministerului Turismului, având posibilitatea de a participa la concursul organizat pe parcursul acestui an.  Viitorii şefi de birouri vor avea mandate de patru ani, nu contracte pe perioadă nedeterminată ca în prezent.

În vederea optimizării cheltuielilor, Ministerul Turismului va analiza cu Ministerul Afacerilor Externe oportunitatea găzduirii unor birouri de promovare turistică externă la sediile misiunilor diplomatice.

Click pentru a comenta

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

To Top