FOTO: Facebook
Actual

AUR și UNICEF cer redeschiderea școlilor

UNICEF lansează un apel către guvernele lumii să redeschidă școlile, avertizând că închiderea școlilor este răspunsul greșit la pandemia de coronavirus.

Într-un comunicat de presă al organizației, se arată că, la nivel mondial, 320 milioane de copii nu au putut merge la școală la începutul acestei luni. Altfel spus, numărul elevilor afectați a crescut cu 38% în luna noiembrie. Datele citate de UNICEF au fost strânse de UNESCO.

UNICEF avertizează că închiderea şcolilor poate dăuna învăţării, bunăstării psihice şi fizice şi siguranţei copiilor, care îşi pierd sistemele de sprijin şi hrana pe care o primeau la şcoală.

„Numărul elevilor afectați de COVID-19-închiderea școlii a crescut cu 38 % luna trecută.Când școlile se închid, copiii riscă să piardă educația, sistemul de susținere, mâncarea și siguranța, cei mai vulnerabili copii plătind cel mai greu preț. UNICEF îndeamnă guvernele să prioritizeze redeschiderea școlilor și să pună măsuri pentru ca acestea să fie cât mai sigure.”, se arată în comunicat.

Agenţia ONU atrage atenţia că prea multe şcoli se închid fără a fi necesar, în contextul în care există puţine dovezi că acestea contribuie la ratele ridicate de transmitere a coronavirusului.

UNICEF îndeamnă guvernele să evite închiderea şcolilor la nivel naţional şi, în schimb, să dea prioritate redeschiderii acestora, făcându-le cât mai sigure posibil.

„În pofida a tot ceea ce am aflat despre COVID-19, rolul şcolilor în transmiterea comunitară şi măsurile pe care le putem lua pentru a-i ţine pe copii în siguranţă la şcoală, ne îndreptăm în direcţia greşită – şi o facem foarte rapid”, a avertizat directorul departamentului pentru educaţie din cadrul UNICEF, Robert Jenkins, într-un comunicat de presă.

„Asistăm la o tendinţă alarmantă prin care guvernele închid încă o dată şcolile ca prim recurs în loc de a o face în ultimă instanţă”, a adăugat el.

Planurile de redeschidere a şcolilor trebuie să includă acces extins la învăţământ la distanţă, mai ales pentru grupurile marginalizate, mai subliniază UNICEF.

Bătălia pentru școală în România

Și în România problema școlilor a fost intens dezbătută în societate, fără să fi avut vreun ecou la autorități care, practic, au băgat în lockdown învățământul. Dincolo de bâlbele ministrului Educației privind tabletele promise pentru învățământul on-line, autoritățile nu au făcut nimic pentru a rezolva această problemă. Încăpățânarea autorităților de a deschide școlile doar pentru ca în ele să se desfășoare procesul de votare a fost sancționat de câteva partide mici din spectrul politic. Victor Ponta a făcut din această temă un subiect de campanie, însă fără rezultat.

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR), partidul surpriză al alegerilor parlamentare din acest an, a condamnat hotărârea adoptată de CNSU, potrivit căreia şcolile rămân închise. AUR cere redeschiderea tuturor unităţilor de învăţământ „înainte ca anul şcolar să fie compromis”.

Mai mult ei consideră că în acest moment, copiii României sunt „cobaii unor politicieni care iau decizii după ureche privind educația acestora”.

Vă prezentăm comunicatul de presă al AUR, dat în urmă cu două zile.

„Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) condamnă hotărârea adoptată de Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă chiar în seara în care guvernul și-a depus mandatul, potrivit căreia școlile rămân închise până cel puțin pe 11 ianuarie 2021. AUR cere redeschiderea tuturor unităților de învățământ, înainte ca anul școlar să fie compromis.

AUR constată că după 10 luni de la închiderea școlilor și la 6 ani de la anunțarea programului prezidențial România educată, o mare parte dintre elevii din țară se află practic în situație de abandon școlar. Formațiunea atrage atenția că învățământul online pe care guvernul l-a impus fără justificare în toată țara se desfășoară, în multe locuri, doar pe hârtie și că statisticile oficiale, care arată o prezență de 70% la cursurile online, nu se verifică în realitate. De asemenea, după aproape un an, achizițiile de aparatură nu s-au finalizat sau nici măcar n-au început, iar acolo unde au fost totuși făcute, aparatura este insuficientă sau de proastă calitate.

Copiii României sunt cobaii unor politicieni care iau decizii după ureche privind educația acestora. Închiderea școlilor și înlocuirea învățământului printr-un surogat au efecte catastrofale. Copiii sunt puternic afectați de lipsa socializării, mulți dintre ei depresivi, randamentul este scăzut, iar actul educational, lipsit de calitatea și eficiența pe care legea le solicită în mod imperativ. Numeroși elevi din medii defavorizate primeau la școală o masă caldă și sprijin emoțional, de care acum sunt lipsiți. Copiii cu cerințe educaționale speciale înscriși în școlile de masă sau în școli speciale se află în situații dramatice, adesea în imposibilitate, din cauza limitărilor fizice, de a urma cursurile online.

Cerem Guvernului să ia decizii în interesul românilor, nu în interesul calcului politic, și să redeschidă, după modelul altor state aflate în situații epidemiologice chiar mai grave decât a României, cel puțin grădinițele și școlile primare și gimnaziale, cu excepția situațiilor bine justificate, cum ar fi existența unor focare de infecție, a declarat George Simion, copreședinte AUR”.

În lipsa unui acord scris al QMagazine, pot fi preluate maxim 500 de caractere din acest text, fără a depăşi jumătate din articol. Este obligatorie citarea sursei www.qmagazine.ro, cu link către site, în primul paragraf, și cu precizarea „Citiţi integral pe www.qmagazine.ro”, cu link, la finalul paragrafului.

Click pentru a comenta

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai populare articole

To Top