Procurorii Parchetului General și polițiștii Direcției de Investigare a Criminalității Economice au descins, joi dimineață, la 4 firme din cadrul grupului Tinmar: Tinmar Energy, Lord Energy, Solprim și Eye Mall și la administratorii acestor firme. Grupul este deținut de omul de afaceri Augustin Oancea. Companiile sunt suspectate că ar fi tranzacționat energie între ele pentru a crește artificial prețurile și a deconta sume uriașe de la stat prin schema de plafonare-compensare.
- Președintele PNL Vaslui, Mihai Barbu, a fost pus sub control judiciar. El a intermediat o întâlnire între afaceristul Fănel Bogos și Ilie Bolojan, rămasă fără urmări
- Înalta Curte de Casație și Justiție menține sechestrul pe acțiunile companiei Gabriel Resources în Dosarul „Roșia Montană”
- Percheziții la grupul Tinmar Energy. Compania transmite: Această revenire asupra unor acuzații infirmate este echivalentă cu o încercare deliberată de a „reîncălzi” subiecte vechi, cu scopul de a genera artificial suspiciune și neîncredere
- 315.000 de persoane au trecut prin Altarul Catedralei Mântuirii Neamului
- Electroputere VFU Pașcani marchează a treia victorie consecutivă în disputa cu STB pentru tramvaiele Bucureștiului
Reprezentanții companiei susțin că acuzațiile sunt „neadevărate și potențial prejudiciabile”, precizând că toate controalele efectuate de ANAF, Antifraudă și ANRE în ultimii ani s-au încheiat fără constatarea unor ilegalități.
În 2022, în perioada aprilie-august, când procurorii susțin că grupul Tinmar ar fi săvârșit infracțiuni de înșelăciune cu consecințe deosebit de grave și spălare de bani, ministru al Energiei era liberalul Virgil Popescu, iar arbitrul pieței energiei, ANRE, era condus de Dumitru Chiriță, din partea social-democraților.
„În ultimii ani, societățile din cadrul Grupului Tinmar au făcut obiectul unor controale ample și succesive desfășurate de toate autoritățile competente din România — inclusiv Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), Direcția Generală Antifraudă Fiscală și Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).
Toate aceste verificări s-au finalizat fără constatarea unor fapte care să depășească limitele activității economice normale și legale. În mod particular, tranzacțiile la care fac referire materialele de presă au fost analizate în detaliu de ANRE pe o perioadă de aproape un an, concluzia autorității fiind aceea că nu se reține nicio culpă sau neregularitate în sarcina societăților noastre.
Grupul Tinmar a manifestat întotdeauna transparență deplină și cooperare totală cu instituțiile statului, punând la dispoziția acestora toate informațiile și documentele necesare pentru clarificarea situațiilor verificate. Vom continua să procedăm la fel și de această dată, pentru ca realitatea faptelor să fie corect stabilită și reflectată public.
Considerăm că diseminarea unor informații neverificate este de natură să aducă atingere imaginii noastre și relațiilor de încredere construite de-a lungul timpului cu partenerii și instituțiile financiare. Ne exprimăm convingerea că adevărul și transparența vor prevala, iar activitatea noastră, desfășurată cu profesionalism și respect față de lege, va fi corect înțeleasă și apreciată”, a transmis conducerea Grupul Tinmar după informațiile apărute public. Punctul de vedere al companiei se regăsește integral la finalul acestui articol.
Jupiter 4
În cursul zilei de astăzi, 6 noiembrie 2025, în cadrul „Operațiunii Jupiter 4”, procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție – Secția de urmărire penală, împreună cu ofiţerii de poliţie judiciară din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române – Direcția de Investigare a Criminalității Economice, efectuează 8 percheziții domiciliare pe raza municipiului București, la sediile sociale aparținând unui număr de 4 societăți comerciale având ca obiect de activitate comercializarea și furnizarea energiei electrice, precum și la locuințele persoanelor fizice implicate în comiterea faptelor, într-o cauză privind săvârşirea infracţiunilor de „înșelăciune cu consecințe deosebit de grave” și „spălare a banilor”. Efectuarea perchezițiilor domiciliare are ca scop descoperirea şi strângerea probelor cu privire la săvârșirea acestor infracţiuni, precizează Parchetul general într-o comunicare publică.
În fapt, se reține că în perioada aprilie – august 2022, societățile din grupul X (n.r Tinmar Energy) au desfășurat o serie de operațiuni pe piața energiei electrice care au generat profituri semnificative printr-un mecanism coordonat între societățile din cadrul grupului.
Persoanele juridice implicate au fost T.E. (Tinmar Energy – n.r.) S.A., E.M. (Eye Mall – n.r.) S.R.L., S. (Solprim – n.r.) S.R.L. și L.E. (Lord Energy – n.r.) S.R.L., fiecare având un rol specific în circuitul de tranzacții.
Obiectivul principal al acestor operațiuni a fost maximizarea sumelor compensate de la bugetul de stat prin schema instituită de O.U.G. nr. 27/2022.
Astfel, E. M. S.R.L. a solicitat decontări pentru lunile mai– august 2022 în valoare totală de 225.542.488 lei, iar S. S.R.L. de 295.354.585 lei.
Exemplificăm schema de compensare aplicabilă cu privire la decontul lunar depus de una dintre societăți:
- În luna august 2022, prețul mediu de referință de achiziție al energiei electrice al acestei societății a fost de 2.479,68 lei/MWh.
- În această lună, societatea a furnizat pentru clienții non-casnici o cantitate de 72.269,50 MWh, rezultând un cost total de achiziție de 179.204.961,61 lei, iar dacă se ține cont de un cost cu dezechilibru maximal de 5%, costul maximal de achiziție poate fi considerat – 188.165.209,69 lei.
- Din prețul mediu facturat de 1.685,43 lei/MWh, dacă se scad 488,55 lei/MWh (suma maximală a elementelor: 1. Componenta de furnizare, 2. Tarif de transport, 3. Tarif servicii de sistem, 4. Tarif de distribuție, 5. T.V.A., 6. Accize, 7. Contribuție cogenerare și 8. Certificate verzi), rezultă un preț mediu pe componenta de achiziție de 1.196,88 lei/MWh, ceea ce înseamnă că din activitatea de furnizare pentru luna august 2022, societatea ar fi putut încasa o sumă minimală de 86.498.118,49 lei.
- Din costul de achiziție (cu dezechilibrele incluse) de 188.165.209,69 lei, dacă scădem suma minimală pe componenta de achiziție (din factură) de 86.498.118,49 lei, rezultă că suma maximală ce putea fi solicitată pentru a fi decontată ar fi fost de 101.667.091,20 lei.
- Rezultă că, în mecanismul de compensare a prețurilor la energie reglementat de O.U.G. nr. 27/2022, practicarea unui preț mediu de achiziție mărit pentru cantitatea de energie electrică livrată clienților, a determinat un cuantum mai mare al sumelor decontate de la bugetul de stat în cadrul acestui mecanism.
Pentru a beneficia la maximum de acest mecanism, societățile au căutat să crească artificial prețul mediu de achiziție pe care îl raportau autorităților. Astfel, S.C. E. M. și S.C. S. au achiziționat energie de pe piața pentru ziua următoare (PZU), iar apoi a fost vândută către alte societăți comerciale din grup, la prețuri succesiv crescătoare, creând un circuit de tranzacții intra-grup.
În acest sens, X. E. și L. E. jucau rolul de intermediar, preluând energia la prețuri mai mari și revânzând-o mai departe către E. M. și S. contribuind la creșterea prețului mediu raportat.
Tranzacțiile s-au realizat prin contracte negociate direct, scopul fiind creșterea prețului mediu de achiziție pentru E. M. S.R.L. și S. S.R.L., în contextul lipsei unui plafon maximal pentru calculul sumelor decontate de la bugetul statului conform O.U.G. nr. 27/2022.
În esență, energia circula între firmele grupului la prețuri artificiale, ceea ce le permitea să solicite de la stat sume disproporționat de mari față de costul real suportat.
Astfel, s-au creat scheme de tranzacționare între persoanele juridice intra-grup: E.M. S.R.L. și S. S.R.L. au vândut energie către T. E. S.A. la preț de 460 lei/MWh, iar T. E. S.A. a revândut către L. E. S.R.L. la prețuri între 800 și 3500 lei/MWh, ulterior L. E. S.R.L. revânzând către E. M. S.R.L. și S. S.R.L. la prețuri între 933,45 și 3578,93 lei/MWh.
Concret, un exemplu este circuitul din luna mai 2022: E. M. S.R.L. A vândut către X. E. S.A. la prețul de 439,68 lei/MWh, X. E. S.A. a vândut către L. E. S.R.L. cu 999,44 lei/MWh, iar L. E. S.R.L. a revândut către E. M. S.R.L. cu 1.181,29 lei/MWh, generând profit semnificativ și influențând astfel prețul mediu de achiziție raportat în cererile de decontare către bugetul de stat.
Această „rotire” a energiei între societățile din cadrul grupului a permis E.M. și S. să raporteze un preț mediu de achiziție mult mai ridicat decât cel real de pe piață.
Creșterea prețului mediu de achiziție a condus la sume compensate foarte mari de la bugetul de stat.
S-a constatat, totodată, migrarea a 1.946 de locuri de consum de la X. E. S.A. către E.M. S.R.L. și S. S.R.L., astfel încât acestea să justifice necesitatea achiziționării unor cantități semnificative de energie electrică, creând totodată premisa creșterii valorii compensate de la buget, cu CLC-urile incluse la plafonare aproape duble în lunile iulie și august 2022.
Cantitățile totale achiziționate de E. M.S.R.L. au fost de 2.560 MWh în luna mai, 15.366 MWh în luna iunie, 47.401 MWh în luna iulie și 62.656 MWh în august, cu preț mediu ponderat crescând de la 975,33 lei/MWh la 2.479,68 lei/MWh; pentru S. S.R.L., cantitățile au fost de 1.107 MWh în luna mai, 40.756 MWh în iunie, 76.441 MWh în iulie și 89.502 MWh în luna august, cu preț mediu ponderat de la 972,52 lei/MWh la 2.479,68 lei/MWh.
Așadar, în paralel, societățile au crescut rapid portofoliul de clienți, preluând consumatori de la X. E. și raportând un număr mai mare de locuri de consum (CLC). Migrarea clienților a fost strâns legată de mecanismul de compensare: cu cât erau mai mulți clienți și cu cât era mai mare prețul mediu de achiziție, cu atât suma compensată era mai mare.
Operațiunile desfășurate nu respectau nici prevederile art. 57 alin. 61 din Legea energiei nr. 123/2012, care obligă furnizorii să acopere cel puțin 50% din necesarul portofoliului prin producție proprie sau contracte la termen, și nu de pe piețe spot. Prin acest mecanism, profitul grupului a fost maximizat în detrimentul bugetului de stat.
Această strategie a combinat coordonarea între societăți, creșterea artificială a portofoliului de clienți și utilizarea mecanismului de compensare pentru a genera câștiguri rapide.
În concluzie, activitatea grupului „X” între lunile aprilie și august 2022 reprezintă un exemplu de manipulare a pieței și a mecanismelor de compensare, prin tranzacții intragrup și creșterea artificială a prețului energiei, toate în scopul maximizării profiturilor pe seama bugetului de stat.
În același timp, siteul G4Media arată că Augustin Oancea ar fi românul care deține „cele mai multe proprietăți din Dubai”, peste 200 de apartamente. Carla Corb, Marketing & Corporate Communication Manager Tinmar, a recunoscut pentru sursa citată investitițiile companiei în Emiratele Arabe, dar a precizat că nivelul acestora este confidențial.
„Confirmăm că s-au făcut investiții în UAE, dar este confidențial ordinul de mărime al acestora”, a declarat Carla Corb, Marketing & Corporate Communication Manager Tinmar, negând orice legătură între aceste investiții și controale ale ANAF și/sau perchezițiile din această dimineață. „Ancheta penală vizează aceleași fapte/acuzații care au fost cercetate de ANRE (în februarie 2024, această instituție a aplicat o amendă de peste 200 de milioane de euro pentru patru traderi de energie care au avut profituri record în contextul crizei energetice, printre care grupul Tinmar. Furnizorii au contestat în instanță amenzile n.r.). Este un linșaj mediatic. O ciorbă reîncălzită prin care se dorește discreditarea companiilor din grupul Tinmar”, a afirmat Carla Corb.
Comunicatul Tinmar integral
În urma informațiilor apărute în spațiul public în cursul acestei zile, care conțin afirmații inexacte și neadevărate cu privire la activitatea Grupului Tinmar, considerăm necesar să aducem o serie de clarificări menite să restabilească adevărul și să protejeze imaginea societăților noastre, precum și relațiile de încredere construite de-a lungul timpului cu partenerii financiari și instituționali.
În ultimii ani, societățile din cadrul Grupului Tinmar au făcut obiectul unor controale ample, succesive și complexe derulate de toate instituțiile relevante ale statului român — Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), Direcția Generală Antifraudă Fiscală și Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).
Aceste controale au vizat în mod detaliat activitatea economică, fluxurile comerciale și tranzacțiile derulate pe piața de energie, în conformitate cu legislația națională și europeană aplicabilă.
Toate verificările s-au încheiat fără constatarea unor fapte care să depășească limitele activității economice normale și legale. În mod concret, tranzacțiile la care fac referire materialele de presă au fost analizate de ANRE pe o perioadă de aproape un an, iar concluzia oficială a fost că nu s-a reținut nicio culpă, nicio abatere și niciun element de neconformitate în sarcina societăților noastre.
Toate acuzațiile și insinuările vehiculate în materialele de presă de astăzi nu reprezintă elemente noi. Ele reiau, într-o formă aproape identică, informații și speculații apărute deja în anii 2022 și 2023, în contextul controalelor oficiale efectuate de autorități.
La momentul respectiv, aceste aspecte au fost verificate în detaliu și clarificate integral, constatându-se lipsa oricărei fapte contrare legii sau principiilor de funcționare a pieței de energie.
ANRE reține în raportul de control înregistrat cu numărul ANRE 39888/03.04.2025, la pagina nr. 21 faptul că:

Materialele apărute astăzi în presă nu fac decât să reia, într-o manieră lipsită de originalitate și de fundament, teme vechi și deja clarificate de autoritățile competente — o reluare artificială a unor subiecte epuizate, fără nicio legătură cu realitatea actuală a activității Grupului Tinmar.
Această revenire asupra unor acuzații infirmate este echivalentă cu o încercare deliberată de a „reîncălzi” subiecte vechi, cu scopul de a genera artificial suspiciune și neîncredere.
În ceea ce privește modul de utilizare a energiei achiziționate, dorim să subliniem că toate operațiunile Grupului Tinmar se desfășoară în deplină conformitate cu Legea energiei electrice și gazelor naturale și cu reglementările emise de ANRE.
Realitatea pieței de energie este una clară: participanții la piață au libertatea legală de a utiliza energia achiziționată în funcție de propriile nevoi operaționale și de portofoliul de clienți, care poate include atât consumatori finali, cât și parteneri angro.
Nu există nicio interdicție legală privind structura, destinația sau utilizarea energiei achiziționate, atât timp cât activitatea este raportată, declarată și derulată transparent în cadrul mecanismelor pieței de energie.
Prin urmare, speculațiile privind o presupusă utilizare necorespunzătoare a energiei sunt complet neîntemeiate și demonstrează o lipsă de înțelegere a modului de funcționare a pieței libere de energie.
Gestionarea corectă și eficientă a mixului de surse de energie și a portofoliului de clienți determină, în mod firesc, rezultatele financiare ale activității — pozitive sau negative — în funcție de condițiile de piață, și nu reprezintă, în niciun caz, o abatere sau o practică ilegală.
Toate aspectele invocate de presă au fost deja analizate în trecut, în cadrul controalelor autorităților competente, care s-au închis fără sancțiuni, fără sesizări și fără constatări de nelegalitate.
Prin urmare, nu există niciun element de noutate, nicio faptă nouă, nicio dovadă și nicio suspiciune fundamentată care să justifice reapariția acestor acuzații în spațiul public. Reluarea lor, în lipsa oricărui suport juridic, nu servește decât scopului de a crea confuzie și de a afecta imaginea Grupului Tinmar.
Considerăm că actuala campanie mediatică are un caracter vădit denigrator și reprezintă o nouă încercare nefondată și regretabilă de a discredita public persoana domnului Augustin Oancea, fondatorul și acționarul principal al Grupului Tinmar, precum și companiile pe care acesta le controleaza.
De peste două decenii, Grupul Tinmar activează pe piața energetică din România și Europa cu profesionalism, seriozitate și transparență, fiind un partener de încredere pentru autorități, clienți și instituții financiare.
Orice încercare de a compromite reputația unui grup de companii care contribuie semnificativ la stabilitatea și dezvoltarea sectorului energetic românesc este nu doar nejustificată, ci și nocivă pentru întreaga piață.
Ca și până acum, Grupul Tinmar va continua să manifeste disponibilitate totală și cooperare deplină față de toate autoritățile statului, punând la dispoziție orice informații și documente necesare pentru stabilirea unei situații de fapt reale, complete și corecte.
Suntem convinși că, în urma unei evaluări obiective și profesioniste, va fi reconfirmat ceea ce toate controalele anterioare au demonstrat deja: activitatea Grupului Tinmar este una legală, transparentă și conformă cu toate cerințele pieței și ale legislației în vigoare.
În concluzie, respingem ferm orice acuzație nefondată, orice interpretare tendențioasă și orice încercare de a afecta imaginea și credibilitatea Grupului Tinmar.
Activitatea noastră se desfășoară cu respect deplin față de lege, de parteneri și de principiile concurenței loiale, iar rezultatele obținute de-a lungul timpului reprezintă dovada seriozității, competenței și profesionalismului echipei noastre.
Avem încredere că adevărul și transparența vor prevala și că opinia publică va fi corect informată cu privire la realitatea faptelor.













































