GRAMPET Group este prima multinațională românească și un pionier în domeniul dezvoltării de soluții integrate de transport de marfă și logistică. Operează 450 de locomotive, 20.000 de vagoane și transportă anual peste 15 milioane de tone de marfă.
Foto Grampet Group
Actual

Leon, primul tren automotor, produs de GRAMPET, a strǎbǎtut prima sa rutǎ oficialǎ

Marcând un moment definitoriu pentru viitorul transportului pe șine din România, GRAMPET Group a prezentat oficial trenul automotor Leon – primul de acest tip realizat integral în țara noastră, la fabrica Electroputere VFU Pașcani.

Joi, 19 iunie, vagonul modern a rulat pentru prima dată pe calea ferată, între stațiile București Nord și București Băneasa, având ca pasageri demnitari, ambasadori, lideri din mediul de afaceri și jurnaliști, într-un eveniment cu greutate simbolică și tehnologică deopotrivă.

Ceremonia de lansare a debutat la Salonul Regal din Gara de Nord București, unde atmosfera a fost una de sărbătoare. În discursul său inaugural, Gruia Stoica, Președintele GRAMPET Group, a subliniat importanța acestui proiect: „Este primul automotor DMU (Diesel Multiple Unit) fabricat în țara noastră în ultimii 80 de ani. Este un tren complet realizat în România, testat pe mai bine de 30.000 km, atestat cu certificat CE și gata să circule în toată Europa. Cu o viteză de 120 km/h și echipat cu două Power-Pack-uri de 390 kW, care contribuie la reducerea semnificativă a emisiilor și la un consum redus de combustibil, Leon este alegerea pragmatică într-o țară unde 62% din rețeaua de cale ferată nu este electrificată.”

Printre invitați s-a numărat și Florin‑Marian Spătaru, Consilier de Stat în cadrul Cancelariei Prim‑Ministrului, care a declarat: „Este o mare bucurie să particip la lansarea unui proiect românesc. Vedem acum că inginerii români, lucrătorii români și entuziasmul antreprenorilor români reprezintă soluția pentru creșterea economică a României, pentru angajamentul pe care îl avem pentru decarbonizare, pentru proiectele publice pe care le promovăm și pe care dorim să le avem, cu absorbția fondurilor europene, prin achiziția de produse românești.”

De asemenea, Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Japoniei în România, Excelenţa Sa Katae Takashi, a subliniat parteneriatul de succes dintre cele două țări în domeniul feroviar: „Astăzi, vreau să subliniez relația durabilă și avantajoasă dintre Japonia și România în industria feroviară. Această colaborare depășește simpla afacere; ea reflectă valori comune de inovație, eficiență și angajament față de dezvoltarea durabilă a infrastructurii. Lansarea trenului Leon este o ocazie memorabilă, care demonstrează angajamentul României față de modernizarea infrastructurii sale feroviare. Această inițiativă se bazează pe o bază solidă de colaborare de succes între cele două națiuni ale noastre, promițând progrese și mai mari în anii ce vor urma.”

Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Japoniei în România, Excelenţa Sa Katae Takashi. Foto Bogdan Butoeru

Lucian Rusu, senator PNL și vicepreședinte al Comisiei pentru Transporturi și Infrastructură din Senatul României, a evidențiat necesitatea unui parteneriat stabil între stat și sectorul privat pentru accesarea tehnologiilor de viitor: „Sistemul feroviar nu este un moft, este o necesitate. Avem resursa umană, după cum ne-a demonstrat domnul Gruia Stoica, avem tehnologia, tot ce ne mai trebuie în direcția asta este un parteneriat stabil între stat, între mediul privat, între universități, pentru a accesa această tehnologie a viitorului”.

Dumitru-Dorin Prunariu, primul și singurul cosmonaut român care a călătorit vreodată în spațiu, a ținut un discurs inspirat: „Lansarea trenului Leon nu este doar un moment de mândrie pentru industria feroviară românească, ci și un simbol al ambiției, al curajului și al dorinței noastre comune de a atinge noi orizonturi. Așa cum, cu ani în urmă, am pășit în spațiu purtând în urmă speranțele și visurile poporului român, astăzi văd în trenul Leon același spirit de pionierat”.

Conferința de presă a fost încheiată prin discursul lui Claudiu Hîrbu, Director General Adjunct Electroputere VFU Pașcani: „Leon este proiectul nostru de suflet și expresia identității noastre feroviare, o dovadă clară că tradiția, inovația și pasiunea sunt ingredientele succesului într-un domeniu atât de competitiv. Leon este o dovadă că putem produce la standarde europene și că ingineria și proiectarea românească există în continuare”.

În ceea ce privește viitorul, Leon urmează să își stabilească ruta comercială, cu opțiuni incluzând București – Brașov sau București – Constanța. Detaliile privind introducerea efectivă în circulație vor fi anunțate în curând. 

Acest eveniment marchează un pas important în modernizarea infrastructurii feroviare din România, aducând speranță și noi oportunități pentru viitorul transportului pe calea ferată.

În lipsa unui acord scris al QMagazine, pot fi preluate maxim 500 de caractere din acest text, fără a depăşi jumătate din articol. Este obligatorie citarea sursei www.qmagazine.ro, cu link către site, în primul paragraf, și cu precizarea „Citiţi integral pe www.qmagazine.ro”, cu link, la finalul paragrafului.

Click pentru a comenta

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai populare articole

To Top