Actual

Ochelarii care răspund la „Hey, Facebook”, noul instrument de supraveghere a utilizatorilor

Gigantul Facebook a prezentat în septembrie dispozitivul Ray-Ban Stories care are un asistent vocal și costă 299 de dolari. Ochelarii inteligenți permit utilizatorilor să facă fotografii și videoclipuri, să asculte muzică și să răspundă la apeluri telefonice, conform ziarului TIME.

Produsul face parte din strategia gigantului de a construi lumi digitale în care oamenii își petrec timpul împreună utilizând dispozitive alimentate de realitatea virtuală. Zuckerberg a declarat că aceste dispozitive sunt următoarea platformă pentru comunicare, după telefoanele mobile, înlocuind în cele din urmă unele interacțiuni fizice.

Parteneriatul cu Ray-Ban vine după ochelarii inteligenți creați de Snap și Google, existenți pe piață de câțiva ani.

Snap Inc. a lansat Spectacles în 2016, cu o cameră încorporată pentru a filma. În 2019, Amazon.com Inc. a lansat ochelari inteligenți pentru a prelua apeluri și a utiliza robotul Alexa. Și Apple Inc. intenționează în viitor să construiască ochelari similari, scrie Bloomberg News.

Încercarea companiei Facebook de lansare a produsului ridică însă întrebări privind confidențialitatea. Ochelarii vor colecta date de care Facebook spune că are nevoie, cum ar fi durata de viață a bateriei și informații despre Wi-Fi, sau datele de conectare pentru contul Facebook ale utilizatorului. 

Cu ochiul liber, Ray-Ban Stories nu arată mult diferit de clasicul Ray-Ban. Însă aspectul simplu ascunde o serie de caracteristici inteligente ca:

  • senzori duali de cameră de 5 megapixeli;
  • Bluetooth 5.0 și Wi-Fi încorporate pentru sincronizarea cu un telefon;
  • o baterie;
  • spațiu de stocare suficient pentru 500 de imagini;
  • și difuzoare. 

Ochelarii nu sunt un produs autonom, astfel încât muzica și apelurile sunt transmise către aceștia de pe un telefon iPhone sau Android prin Bluetooth. Dispozitivul necesită utilizarea unei aplicații numite Facebook View, care e folosită pentru gestionarea și configurarea ochelarilor. Când un utilizator face o fotografie sau un videoclip, conținutul media va apărea într-o secțiune a aplicației.

Dacă Facebook are succes pe piața dispozitivelor, va putea să-și dezvolte activitatea fără să se bazeze pe sistemele de operare și gadgeturile create de concurenți precum Apple Inc. și Google. 

Produsul este disponibil momentan doar în SUA, Canada, Marea Britanie, Irlanda, Italia și Australia. Acesta include o carcasă similară cu cea a AirPods-urilor și are o durată de viață a bateriei de aproximativ șase ore. Potrivit Facebook, ochelarii nu sunt impermeabili, iar modelul de 299$ are cadre standard, dar vor exista și un model polarizat de 329 dolari și o versiune mai scumpă cu lentile de tranziție.

În interviuri, Facebook și Ray-Ban au indicat că este posibil ca companiile să lucreze în cele din urmă la versiunile AR ale ochelarilor. Ei au mai spus că parteneriatul se va extinde la stiluri și oferte Ray-Ban suplimentare de la alte mărci Luxottica. Luxottica deține, de asemenea, drepturile asupra Oakley, Chanel, Prada, Burberry și alte zeci de ochelari de marcă.

În lipsa unui acord scris al QMagazine, pot fi preluate maxim 500 de caractere din acest text, fără a depăşi jumătate din articol. Este obligatorie citarea sursei www.qmagazine.ro, cu link către site, în primul paragraf, și cu precizarea „Citiţi integral pe www.qmagazine.ro”, cu link, la finalul paragrafului.

Click pentru a comenta

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai populare articole

To Top