A fost cândva Piraeus. Acum e FIRST BANK . Dominic Bruynseels a povestit pentru Q Magazine cum a venit schimbarea.
Citeşte şi: O preşedinţie şi 10 priorităţi
Încep prin a vă felicita pentru această campanie publicitară de excepţie a First Bank. De ce aţi ales președinţii americani ca ambasadori ai mesajului acestei bănci?
Vă mulțumesc! Într-adevăr, este o campanie foarte apreciată. Conceptul creativ a venit din ADN-ul american al băncii. Când spui „America” și spui „bani”, te gândești la președinții și Părinții Fondatori ai națiunii americane portretizați pe dolari. Datorită viziunii lor centrate pe valorile umanității, principiile pe care le-au insuflat au rămas relevante de-a lungul timpului.
Povestea lui Hamilton, unul dintre cei doi Părinți Fondatori care nu au fost și președinți, a devenit interesantă când am observat că e singurul portret de pe dolari orientat spre stânga. Am descoperit că el este întemeietorul primei bănci a Statelor Unite, numite FIRST BANK, și arhitectul sistemului financiar american.

Ce înseamnă „banking the american way”? Afaceri bancare în stil american?
Înseamnă banking relevant, agil, modern, în stil antreprenorial, transparent, cu focus pe clientul bancar. Vrem să aducem serviciile bancare la un nou nivel și să dinamizăm piața. Stilul nostru de banking trece dincolo de ceea ce este în mod normal OK pe această piață, spre „mai bine decât OK”.
Noul format al băncii moștenește o parte dintre clienţii fostei bănci Piraeus? Cum veţi dezvolta în continuare afacerile, veţi avea mai multe produse pentru clienţii existenţi ai băncii sau veţi încerca să atrageţi clienţi noi prin produse și servicii mai competitive?
Ar trebui să vă gândiți la noi ca la un start-up cu 130.000 de clienți. Clienții existenți sunt foarte importanți pentru noi. Alături de ei am construit ceea ce suntem astăzi. Îi considerăm parteneri la reușita noastră de a atrage un fond american de investiții de o asemenea anvergură, care prin FIRST BANK și-a făcut în premieră intrarea în Europa Centrală și de Est.
Nu este puțin lucru. Pentru clienții pe care îi avem, am continuat anul acesta să îmbunătățim oferta de servicii și produse prin creșteri ale randamentelor la depozite și prin modificări pozitive în ceea ce privește produsele de creditare, precum creditele ipotecare, dar am și lansat produse noi.
Sigur că ne uitam cu mare interes la clienții noi, pe care ni-i dorim alături în număr din ce în ce mai mare. În momentul de față, dincolo de schimbarea la nivel vizual, banca trece prin ajustări profunde. Sperăm că toți clienții noștri vor simți că relația cu banca va fi mai profundă și mai personală în următoarele luni.
Ce diferenţiază modelul de business al First Bank faţă de operaţiunile existente deja pe piaţă?
Acest „The American Way”, care este noua poziționare a băncii noastre, înglobează plus valoarea pe care intenționăm să o aducem pe piața din România.
Este vorba despre un alt tip de servicii bancare, despre o comunicare mai complexă cu anumite segmente de clienți – în acest moment nu avem un dialog bancar cu întreaga piață, nu suntem destul de mari pentru a face acest lucru acum – cu comunitatea la a cărei bunăstare dorim să contribuim.
Vrem să facem un business solid și sustenabil, astfel încât să putem returna societății o parte din binele nostru, să facem România un loc mai bun pentru copiii noștri.
Cum arată viitorul economic și respectiv cel al serviciilor financiar-bancare în viziunea First Bank?
Viitorul economic arată în mare măsură stabil, cu o creștere care depășește media europeană și cu creșteri de salarii. Având în vedere trendul demografic negativ, Produsul Intern Brut pe cap de locuitor va crește. În același timp, declinul demografic și emigrarea aduc cu ele probleme importante în termeni de identificare a forței de muncă și a competențelor. Poate că Brexit-ul va aduce mici schimbări.
Din punct de vedere bancar, canalele digitale sunt utilizate din ce în ce mai mult de clienți, așa că vom merge în această direcție, dar nu vom renunța niciodată la contactul direct cu consultanții bancari. Vom menține acest tip de abordare, și acest fapt va fi un diferențiator pentru noi.
Ce fel de segmente de clienţi veţi servi în mod special? Cum se traduce în servicii bancare motto-ul: „Datoria primară fiduciară către client, onestitate și transparenţă”?
Vom continua să fim o bancă universală. Asta înseamnă că vom deservi toate categoriile de clienți: retail, SME (Întreprinderi Mici și Mijlocii-n.r.), Corporate.
Oferta serviciilor Băncii, așa cum este prezentată online, este foarte mult orientată pe servicii digitale. Ce inovaţii planificaţi să introduceţi pentru clienţii români?
Așa este, FIRST BANK oferă deja clienților săi soluții unice de banking și plata la distanță a taxelor și impozitelor, proiecte care au adus băncii o serie de distincții și recunoașteri. Este vorba despre platforma LiveShop și integrarea Ghiseul.ro în aplicația de online banking a băncii, aceasta din urmă în colaborare cu Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI).
Lucrăm la noi tipuri de soluții care să permită clienților bancari o mai bună gestionare a timpului și resurselor, însă vom anunța la momentul oportun lansarea lor pe piață. Așa cum am mai spus, nu vom renunța niciodată la consilierii bancari și vom fi alături mereu de clienții noștri care doresc să vină în bancă să vorbească cu noi.
Imagini din timpul realizării campaniei publicitare

Plănuiţi să vă extindeţi?
Mizăm pe o creștere organică și luăm în calcul o achiziție numai în măsura în care oferta este de nerefuzat. Cred că în acest moment, structura rețelei teritoriale este una optimă, însă ajustări vor avea loc cu siguranță în funcție de cerințele business-ului.
Achiziţia băncii indică încredere în creșterea și prosperitatea economică a României. Evoluţia sistemului financiar bancar este un indicator al potenţialului economic viitor. Ce argumente optimiste aveţi despre evoluţia economică?
Intrarea fondului american de investiții JC Flowers & Co. în România este un vot de încredere acordat țării noastre de o instituție care are în administrare active în valoare de 16 miliarde de dolari.
De asemenea, conform datelor publicate de BNR în decembrie, investițiile străine directe au crescut cu 9,74% în primele 10 luni din acest an, comparativ cu perioada similară din 2017, la 4,561 miliarde de euro.
Sunt doar două dintre semnalele puternice că România este atrăgătoare pentru investitorii străini și că potențialul sau economic este semnificativ.
După o perioadă de banking în străinătate, aţi revenit în România. De ce?
V-aș spune că și eu sunt român. Jumătatea mea este născută în Cluj și este îndrăgostită de această țară cu oameni minunați. Copilele noastre vorbesc românește, iar eu consider că țara aceasta, care m-a mai găzduit în trecut cu multă căldură și grație, are multe de oferit și multe de spus. În primul rând, este una dintre puținele țări în care te mai poți simți în siguranță, are resurse umane și materiale uriașe și un mediu de afaceri prietenos.
Aveţi proiecte sociale, pe plan local, pe care le susţineţi?
Așa cum vă spuneam anterior, una dintre misiunile noastre este să dăm înapoi comunității o parte din ceea ce primim. Sprijinim o serie de cauze sociale și vom căuta să fim din ce în ce mai aproape de România și de nevoile ei.
Foto: Alexandru Roșieanu, QMagazine













































