ad-blocking
Actual

S-a dublat numărul românilor care folosesc programe de tip adblock

Media utilizatorilor de programe de tip adblock, care fac invizibile majoritatea formatelor publicitare online, a crescut procentual cu peste 100%, de la 13.9 la 29.26% în ultimul an, conform studiului AdBlocking în România, realizat de TailWind în parteneriat cu Oriel, cu sprijinul IAB și BRAT.

În premieră, anul acesta a fost măsurată și folosirea programelor de tip adblock pe mobil, procentele aici fiind mult mai mici: 1.36% pe telefon și 2.11% pe tabletă.

image-20150826-32502-iv3xj5


Acest fapt duce media la 11.86%, un procent care încă situează România sub cifrele înregistrate în piețele dezvoltate (de exemplu, în SUA procentul desktop este apropiat de cel înregistrat în România, 28.5% în varianta desktop, dar a atins deja 11% si pe dispozitivele mobile).


La studiu au participat 85 dintre cele mai cunoscute site-uri din România, membre BRAT și IAB, iar metodologia aplicată a combinat măsurarea cantitativă efectivă cu chestionare care au luat feedbackul utilizatorilor.

Specialiștii implicați în studiu transmit un semnal de alarmă de care industria de marketing și comunicare digitală trebuie să țină cont.

Din 3.832 de respondenți chestionați pentru acest studiu, 92.9% din utilizatori au susținut că vor continua să folosească un ad-blocker în viitor. Această statistică confirmă că ad-blocking-ul nu este o problema trecătoare si că ne putem aștepta la o continuare a creșterii liniare atât în 2017 cât si în anii următori. Procentul mic înregistrat pe mobil e încurajator dar există țări unde si acesta a ajuns chiar peste 50%”, spune Aidan Joyce, CEO Oriel – companie specializată în soluții de evitare a adblockingului si partener tehnologic al studiului.

„Cred că este momentul oportun ca industria de publicitate online să își unească forțele și să se concentreze pe interesul comun: transmiterea către utilizator a unui mesaj publicitar adecvat și relevant în raport cu nevoile și așteptările sale, într-o manieră agreabilă și atractivă”, spune Arina Ureche, director general BRAT.

comunicat_PRESA-80

„Întreaga industrie trebuie să se concentreze pe experiențe și pe performanță, pe vehiculele cele mai potrivite, pe vârfurile tehnologiei și pe creativitate. Agresivitatea în comunicare va fi mereu sancționată de utilizatori”, a comentat Ionuț Oprea, președinte IAB România.

 

image002

 

„Mesajul consumatorilor români de media digitală locală e clar: trebuie să trecem de la etapa urmăririi cu atenție si îngrijorare a fenomenului la etapa acțiunilor concrete. Clienții, agențiile de media și de creație și producătorii de conținut trebuie să se așeze la aceeași masă, să facă front comun și să aplice măsuri clare pentru îmbunătățirea standardelor calitative ale campaniilor”, consideră Dragoș Stanca (Think Digital Group), consultant media.

 

 

 

Din ce domenii sunt site-urile cu cel mai mare procent de adblock, ce schimbări s-au produs față de anul trecut, care e portretul robot al utilizatorului, care sunt principalele motive pentru care românii instalează programe de blocare a publicității online, ce i-ar face să se răzgândească, precum si multe alte informații utile industriei de marcom digital găsiți în studiul complet, care poate fi descărcat gratuit de la acest link.

Click pentru a comenta

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

To Top